fredag 2 maj 2014

American Duchess - shoes

Mitt i pluggandet tänker jag på alla de sentida 1800- tidiga 1900-tals kläder jag ska sy. Tänker att man nog kan ha vissa som vardagskläder och hur tjusig blir man inte då?
Försöker att inte pilla för mycket med korsettmönstret jag har (har redan sytt upp ett test som blev alldeles för stort) och inte titta för mycket på vackra klänningar (misslyckas ganska rejält) för sånt finns inte tid till. (egentligen)

Skooor! Man måste ju ha passande skor till sina klänningar och det är inte alldeles lätt att hitta men American Duchess har ett lager man drömmer om!
Läser också ägarinnans blogg, HÄR, älskar!

Gibson. 1900-1920.
På rea och ett par kvar. I min storlek! Vill ha så himla mycket men kan inte köpa dem just nu..
men visst är de fina?! finns i brunt och vitt också (också rea men inte min storlek som tur är?)

Astoria. 1900-1925. Finns i svart med. Så tjusiga!

Tavistock.Perfekta för hösten! Finns i vitt med och man kan köpa en knappkrok till för att stänga dem lättare!

Pompadour, från franska hovet. 1680-1760. ÄLSKAR (1700-talet är mitt hjärta men svårtbärt så.. buhu!)

Antoinette. 1700 through 1770. They can also be worn for Colonial Revival styles of the late Victorian and early Edwardian periods. Älskar de här med. Vill ha dem till en blå klänning!

Sedan har de fler men här var mina favoriter. De flesta vita skor kan man tydligen färga också så att man kan få skor som matchar ens klänningar! Åååååh!

(+1000 !!!!! & iiiips!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar