torsdag 17 april 2014

Just nu plus och minus

Gammal bild från 2010 på min pukipuki Rosa Frö.

+ Har jag fyra dagars påskledighet att se fram emot.
+ Börjat på en ny Harry Potterbok, (sexan) läser om de för vet inte vilken gång i ordningen. Har insett att femman är skithemsk och förstår inte hur Harry orkade, har för mig att den här är mycket bättre (trots allt hemskt)
- Är jag inne i en dålig period -igen. Får ångest över nästan allting.
+/- Har jag brytit min sockerfasta, ett gott men såå dåligt beslut. Sockerberoende till tusen.
- Saknar jag mitt blåa hår mer än vad som kan vara möjligt. Håller på att avfärga och är blond/grön, detta för att se mer seriös ut nu när jag ska ut och söka jobb.. som om det sitter i håret.
+/- Ska söka jobb! Vill inte ens ha någon semester i år! Rädd men åh pepp på att få något.
+ Hittade mig själv sovandes i min säng med en mysig katt. Kär i henne trots att vi bråkar ibland.
+ Skickar Evelina massa dockinspiration och pyssel till mig. Blir pepp!
- Fick fel färg på en dockkropp jag köpte, har skickat tillbaka den till Korea men posten berättar inte var den finns, hoppas på lösning.
+ FYRA dagar av pyssel och mys! (och skolarbete och viktiga grejer)
+ Jag har ett hem jag faktiskt trivs i och vill vara i, typ hela tiden. Är jättekär.
- Examensarbete, jobbsök och snart är jag klar i skolan. Stressen! lite + på det här kan det få..
+ Fick enbart beröm på LIA-samtalet idag. Usch vad bra jag är!
+ Påskmat! (Tänker iof bara på lax och nougatägg, kanske någon köttbulle.. men ändå!)

- Var är min snygga man?

Tantplus?
+ Blir glad över att jag är vuxen och får sova när jag vill. Oftast är detta jättetidigt.
+ Flera gånger när jag funderar över saker, typ som om man får gå och sova eller vila så skriver Evelina till mig och frågar om man får det jag funderar över. Vet inte om det är läskigt eller väldigt fint att våra (tant)tankar är så synkade.
+ Kom på mig själv att bli så glad när jag fick hoppa på bussen från Göteborg för att åka ut på landsbygden och mitt hem och slippa allt folk.
- Alla folk bor ju i stan! Även de bästa!
+ Förutom Sanna, Tur att jag har dig!

Hade mer tantgrejer men.. tanter har ju dåligt minne såå.. det får bli en annan gång ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar